ראש הישיבה התייחס לאסונות: "כולנו אחים" | צפו

נתי קאליש No Comments on ראש הישיבה התייחס לאסונות: "כולנו אחים" | צפו

בצל הפיגועים והאסונות בהם נרצחו ונהרגו זוגות אחים ל"ע, מרן ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שליט"א במסר נוקב: "איפה שיש שני יהודים אז יש כבר שלושה דעות. אם יש 'אבינו שבשמים' אז יש 'אחינו כל בית ישראל'"

צילום: איציק ו
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך שיחת חיזוק במעונו שנשא מרן ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שליט"א בערב שביעי של פסח, עורר ראש הישיבה במסר נוקב נוכח הפיגועים האחרונים, בהם נרצחו זוגות אחים ל"ע, שני האחים פלאי הי"ד שנרצחו בעש"ק בירושלים, שני האחים יניב הי"ד שנרצחו בחווארה ושתי האחיות די הי"ד שנרצחו בבקעת הירדן. 

התמלול המלא:

את דבריו פתח מרן שליט"א: "אתם רואים שבמקרה של האחים פלאי, מה שהיה, היה שני אחים, אחר כך היה שני אחים על יד שכם, בפעם השלישית היה שתי אחיות, נורא נוראות".

"יש גמ' בסוכה, אני לא יודע איך שזה מתאים, אבל כך יש בגמ' בסוכה בדף כ"ט, ת"ר בשביל ארבעה דברים חמה לוקה על אב בית דין שמת ואינו נספד כהלכה, ויש כאן עוד שני דברים אבל הדבר הרביעי, "ועל שני אחין שנשפך דמן כאחד", אז רש"י אומר על זה, "לא שמעתי טעם בדבר".

"מורי ורבותי לא כתוב ששפכו את הדם אלא כתוב "שנשפך דמן כאחד", זה לא פשוט, זה בדיוק כמו שהיה מושג שאחד אומר על אותו ואת בנו (לא תשחטו ביום אחד) יגיעו רחמיך. אבל, שני אחים"…  

והמשיך ראש הישיבה שליט"א: "אתם יודעים בעוונותינו הרבים, איפה שיש שני יהודים אז יש כבר שלושה דעות, המצב נורא".

"רבותי, במתנות עניים אומר הרמב"ם 'אם לא ירחם אח על אח מי ירחם'. אומרים בשני וחמישי, אומרים, 'יה"ר מלפני אבינו שבשמים… יה"ר מלפני אבינו שבשמים'… ואח"כ אחרי 'אבינו שבשמים' מיד צעקה 'אחינו כל בית ישראל', אם יש 'אבינו שבשמים' אז יש 'אחינו כל בית ישראל'".

וסיים מרן שליט"א: "צריכים להתעורר מזה, לחשוב, הקב"ה רוצה מאתנו משהו, שלושה פעמים… שני אחים, שני אחים, שתי אחיות, מה רוצים מאיתנו?".

"הקב"ה ירחם עלינו ע"י שנרחם אחד על השני".

והוסיף מרן שליט"א: "תובעים מאתנו חיזוק באחווה של כלל ישראל".



0 תגובות